یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مجری طرح موتور جستجوی بومی:

روزانه بیش از 100هزار کاربر از خدمات "پارسی جو" استفاده می‌کنند

پارسي جو

یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸:۰۰


مجری طرح موتور جستجوی بومی با اشاره به اینکه جویشگر فارسی 'پارسی جو' در حال ارایه خدمات در فضای وب به کاربران است، گفت: روزانه بیش از ??? هزار کاربر از خدمات مختلف این مجموعه بهره می‌برند.

وایمکس نیوز - علیرضا یاری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT، گفت: اخبار، آب و هوا، اوقات شرعی، تصاویر، آوا، ترجمه و نقشه از جمله خدمات این جویشگر فارسی است.

مجری طرح موتور جستجوی بومی، اظهار کرد: ارتقاء خدمات جستجوگرهای فارسی در کنار سایر موارد از جمله ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، ترجمه و سرویس نقشه و سرگرمی انجام می‌گیرد.

بنابر این گزارش دکتر یاری با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های این حوزه در قالب طرح جویشگر یا جستجوی بومی در حال اجرا است، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدد است این کار را متمرکز و با هدف مشخص انجام دهد تا به نتایج مطلوب تری دست یابد.

وی از انجام فراخوان موتورهای جستجوی فارسی زبان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: شناسایی مجموعه‌های توانمند و پشتیبانی مناسب از فعالان این حوزه از مهمترین اهداف این فراخوان است.

مجری طرح موتور جستجوی بومی، اظهار کرد: در بخش خصوصی موتورهای جستجوی دیگری ممکن است فعال باشند و یا ظرفیت فعال شدن را داشته باشند که باید پس از شناسایی مورد پشتیبانی قرار گیرند.

یاری، تقویت بخش خصوصی و رونق فضای کسب و کار از مهمترین عوامل برای توانمند شدن موتورهای جستجوگر فارسی اعلام کرد و گفت: با تحقق این موضوعات می‌توان خدمات بهتری به مراجعه کنندگان جستجوگرهای فارسی زبان ارایه کرد.

وی به تشکیل شورای رهبری موتور جستجوی بومی اشاره کرد و گفت: این شورا در صدد ایجاد زیرساخت لازم و تقویت بخش خصوصی است و در آینده نزدیک نقش آن پررنگتر خواهد شد.

گفتنی است؛ شورای راهبردی موتور جستجوی بومی با دستور وزیر ارتباطان و فناوری اطلاعات و متشکل از نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سه عضو به نمایندگی بخش خصوصی تشکیل شده است.

انسجام و جهت دهی، هدایت و راهبری پروژه‌های موتورجستجوی بومی با پشتیبانی کامل از خط و زبان فارسی، خدمات جستجوی دولت الکترونیک و درگاه مجتمع سازی خدمات فناوری اطلاعات از جمله وظایف این شورای است.

 

منبع : سیتنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو